Меню

9-А КЛАС

9-А 31.05.2022р.

Тема : Повторення.

Тестова річна контрольна робота з англійської мови для 9-А класу

1.     1.Оберіть правильний переклад таких словосполучень: I hateI really like,

I dont like:

a) мені подобається, мені не подобається, я ненавиджу

b) я ненавиджу, мені справді подобається, мені не подобається

cмені справді подобається, мені справді не подобається, я ненавиджу

2. Оберіть правильний англійський переклад такого речення: Вони можуть їсти хліб і масло:

a) They can eat bread and butter.

b) They can eat many food.

c) They can drink milk. 

3. Про якого композитора йдеться мова?He was born in Bonn, Germany. At the age of 17 he went to Vienna to study under Mozart:

a) Joseph Haydn

b) Johann Sebastian Bach

c) Ludwig van Beethoven

4. Перекладіть речення у Present Perfect Tense українськоюI and my father have not/haven’t washed the car:

aЯ і мій тато не помили машину. 

b) Я і мій тато вже помили машину.

cЯ і мій тато мили машину.

5. Речення I live in Manchester, England вжито у:

a) Present Perfect Tense

b) Present Simple Tense

c) Past Simple Tense

6. Знайдіть правильний переклад речення у Present Simple Tense (Passive) англійською мовою: Раз на тиждень Том прибирає будинок:

a) Tome cleans the house once a week.

b) Once a week, the house is cleaned by Tom.

c) Once a week, the house is cleaning by Tom.

7. Оберіть рядок, у якому є зайві імена серед відомих британських та американських музичних виконавців:

a) Ringo Starr, Madonna, Nirvana, Deep Purple

b) Pink Floyd, Sher, Rolling Stone

c) Linkin Park, Michael Jackson, Angelina Jolie

8. Речення I called Jim too late, he had already left вжито у:

a) Past Perfect Tense

b) Past Simple Tense

cPast Continuous Tense

9. Оберіть рядок, у якому всі слова належать до теми Музика:

a) the words, the theatres, the songs

b) the concert, the singing, the lighting

c) the sound, the games, the costumes

10. Складіть речення з таких слів: the/is/it/She/instruments/best/says/that/of/one/:

a) She says that it is one of the best instruments.

b) She of the best instruments says one that it is.

c) She says it is the one of best instruments that.

 

 9-А 17.05.2022р

Тема : Контроль читання.

Вам необхідно виконати контрольний тест з читання.

https://vseosvita.ua/test/start/ezs608

9-А 12.05.2022

Тема,,Вибір професії"

1)Перегляньте та опрацюйте відео




2)Виконайте завдання

https://www.allthingstopics.com/uploads/2/3/2/9/23290220/quiz-master-jobs-lesson-20201014.pdf


9-А 06.05.2022

Тема,,Вибір професії"

Reading Comprehension

There are as many kinds of careers as there are people. They vary greatly in the type of work involved and in the waysthey influence a person’s life. The kind of career you have can affect your life in many ways. For example, it candetermine where you live and the friends you make. It can reflect how much education you have and can determine theamount of money you earn. Your career can also affect the way you feel about yourself and the way other people acttoward you. By making wise decisions concerning your career, you can help yourself build the life you want. To makewise career decisions and plans, you need as much information as possible. The more you know about yourself andcareer opportunities, the better able you will be to choose a satisfying career. Learning about one. People differ in whatthey want from a career. Many people desire a high income. Some hope for fame. Others want adventure. Still otherswant to serve people and make the world a better place. Before you begin to explore career fields, you should determineyour values; your interests; and your aptitudes (abilities). Most people are happiest in jobs that fit their values, interests,and aptitudes. Each person has many values, which vary in strength. For example, money is the strongest value for somepeople – that is, wealth is more important to them than anything else. As a result, they focus their thoughts, behaviour,and emotions on the goal of earning a high income. Other values include devotion to religion, taking risks, spending timewith family, and helping others. People should understand their values prior to making a career decision. You candevelop an understanding of your values by asking yourself what is most important to you and by examining yourbeliefs. For example, is it important to you to work as a member of a team? Or would you rather be in charge or workalone? If working alone or being in charge is important to you, independence is probably one of your primary values.

Mark the correct variant (max. 10 points)

1. There are as many kinds of careers as …

a) they are needed

b) there are people

c) decisions and plans

d) opportunities

2. The kind of career you have can …

a) influence your interests

b) change your life completely

c) affect your life in many ways

d) influence your aptitudes

3. To make wise career decisions and plans you need …

a) a wise advice

b) as much information as possible

c) a lot of money

d) a lot of friends

4. The more you know about yourself and career opportunities …

a) the better able you will be to choose a satisfying career

b) the better choice you will do

c) the better friend you make

d) the better education you get

5. Most people are happiest in jobs that …

a) fit their financial well-being

b) fit their values, interests and aptitudes

c) fit their devotion to religion

d) fit their goal of earning a high income
6. Each person has many values, which vary …

a) in strength

b) in meanings

c) in interests

d) in aptitudes

7. People should understand their values prior …

a) to asking some pieces of advice

b) to spending time with family

c) to taking risks

d) to making a career decision

2)Виконайте завдання

https://learningapps.org/2201967

https://learningapps.org/1789888


9-А 05.05.2022

Тема,,Перспективи розвитку кар'єри''.

Модальні дієлова.

Розвиток лексичних одиниць та граматичних умінь .

1)Перегляньте відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=n8q-pArow40

2)Опрацюйте матеріал по модальним дієловам

https://www.youtube.com/watch?v=IRWxGyu3O3o

3)Виконайте впр. 86,87 с.72 в друкованих зошитах та надішліть на вайбер

4)Виконайте тест

Повідомте учням
Код доступу 2408052
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

9-А 03.05.2022

Тема,,Один день з життя....''.

Модальні дієлова

Розвиток лексичних одиниць та граматичних умінь .

Урок відбудеться в Google Meet, за розкладом о 11.35

Посилання скину за 5 хв 

27.04.-28.04.2022р 2 група
28.04.-29.04.2022 1 група

Тема: Світ професій. Ровиток лексичних умінь за темою.

1)Опрацюйте відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=JMUcAL6UXXU

2)Запишіть та вивчіть слова та словосполучення впр.3 і впр.5 с.166-167

3)Виконайте вправи 7,8 с. 168(підручник)

4)Виконайте вправи в друкованих зошитах 81-83 с.68-69

5)Виконайте тест

Повідомте учням
Код доступу 1071484
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
6)Виконати впр.10 с.169 та надіслати мені на вайбер

9-А

26.04.2022 2 ГРУПА

27.04.2022р 1 ГРУПА

Тема:Узагальнення вивченого матеріалу за темою Mass Media.

Виконайте підсумковий тест з теми ТА НАДІШЛІТЬ НА ВАЙБЕР

Test for the 9 th form on the topic “Mass media”

Task 1.  Match the words.

1)    Broadcast TV program              a) уважні глядачі

2)    Commercial Channel                  b) поточні події

3)    State-financed  and  private        c) насильство і злочини

4)    Entertaining shows                     d) короткі новини

5)    Influence  people’s opinion        e) велика кількість газет

6)    A waste of time                           f) транслювати телепрограму

7)    To be a  TV addict                       g) розважальні шоу

8)    Attractive  TV presenter              h) супутникове телебачення

9)    Brief news                                    i) привабливий телеведучий

10)                      Satellite  television             j) збагачувати наші знання

11)                      Attentive viewers                k) поширення інформації

12)                      Violence and crimes            l) комерційний канал

13)                      A large number of                m) бути залежним від телебачення

14)                       Current events                     n) впливати на думку людей

15)                      Enrich our knowledge           o) трата часу

16)                      Spreading information           p) фінансований державою і приватний

 

Task 2.  Fill in the gaps with proper words from the brackets                                    (entertaiment, stations, newspapers, commercial, interesting, inform, world, public,  important, commentaries, mass media, educational).

1. … is  the press, the radio and television.  It plays an 2. … role in the life of society. They  3. … , educate and entertain people. They also influence the way people look at the 4.  … and make them change their views. Mass media affect  5. … opinion. Millions of people watch TV and read  6. … in their free time. Everybody can find there something 7. … for him. On the radio you can hear music, plays, news and various discussions or  8. … of current events. Unfortunately, we can see a lot of  9. … on mass media. Some of the TV and radio 10.… and newspapers are owned by different corporations.  Mass media brings to millions of homes not only  11. … and news but also cultural and 12.  … programs.

Task 3. Translate into English.

1)    Люди жили без телебачення та інтернету багато років тому.

2)    Ми не можемо уявити нашого життя без сучасних засобів масової інформації сьогодні.

3)    Майбутнє покоління матиме нові види мас медіа у майбутньому.

4)    Учні зараз пишуть диктант про відомі українські газети та журнали.

5)    Вони вже працюють на цьому комерційному каналі протягом чотирьох років.

6)    Ведучий сказав, що він вже приготувався до нового ток шоу.

7)    Я ніколи не дивився цього серіалу для підлітків. Я думаю він не є нудним.

8)    Люди могли купити різноманітні газети і журнали у супермаркетію

9)    Я не буду  журналістом. Це є не дуже цікаво для мене.

10)                      Тобі подобаються телепрограми про політичні події? Так \ Ні

11)                      У  різних країнах багато чудових громадських каналів, які допомагають нам  бути інформованими і  одержати багато знань про світ.

12)                      Цей канал зазвичай транслює розважальні програми. Зараз ми дивимося цікаве ігрове шоу. Вчора вони показували  комедію о шостій годині.


9-А
 21.04.2022р. I група
22.04.2022 II група
Тема: Урок домашнього читання. Розвиток умінь зорового сприйняття. 
1.Прочитайте текст с.217-219  та виконайте вправи.
Впр.2, ст. 219
Впр.3, ст.219
Впр.6,9  ст. 220
2)Виконайте тестове завдання
Повідомте учням
Код доступу 1200954
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

9 -А 19.04.2022 I група
        20.04.2022 II група

Тема: Телебачення і радіо в Британії. Розвиток умінь зорового сприйняття.
1. Виконати впр.3 ст.161(прочитай та переклади)
2. Письмово впр.2, ст. 160(відкрити дужки в правильному часі та стані)
3. Робочий зошит ст.64, впр.74, 75

13.04.2022р-14.04.2022р I група

14.04.2022р-15.04.2022р IIгрупа

Тема: Радіо та телебачення. Розвиток умінь зорового сприйняття.

1.Переглньте відеоматеріал

https://www.youtube.com/watch?v=Mizalaodfpc

2. Опрацюйте ст. 150-151 підручника.

3. Виконайте впр. 3, ст. 150 (письмово)

4.Запишіть у словники та запам'ятайте слова та словосполучення впр.4 с.150-151

4. Виконайте тести:

а)Повідомте учням
Код доступу 5442388
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
б)Повідомте учням
Код доступу 2262627
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

9-А  07.04.2022

Тема: Засоби масової інформації. Розвиток  умінь зорового сприйняття за темою.

1)Опрацюйте текст на с.146

2)Виконайте вправу 4 на с .146(say True or  false)

3)Опрацюйте лексику впр.5 с.147 та доповніть речення 

впр.6

4)Домашнє завдання

впр.12 с.149(надіслати на вайбер)

9-А I група 06.04.2022р. II  група 05.04.2022

Тема: Засоби масової інформації. Розвиток лексичних умінь за темою.

 The list of words:

·        channel – канал;
·        to give preference – віддавати перевагу;
·        periodical – періодичне видання;
·        to concern – стосуватися, відноситися;
·        daily – щоденний;
·        circulation – тираж;
·        coverage – огляд;
·        affair – діло, передбачення;
·        cartoon – мультфільм;
·        point of view – точка зору;
·        approach – підхід;
·        to subscribe – передплатити;
·        to broadcast – передавати по радіо;
·        entertaining – розважальний;

·        feature – художній.

 Read the text in chain.

 Mass Media

Mass media or mass communications are the press, radio and television.

Every day we read newspapers magazines, listen to the radio and watch TV. Nowadays there are so many newspapers and magazines, radio stations and TV channels that we have to be very selective and give preference to some of them.

What newspapers and magazines do I prefer to read? I like to read the following newspapers: “Komsomolskaia Pravda” (“Komsomol Truth”), “Nezavisimost” (“Independence”), “Argumenty I Fakty” (“Arguments and Facts”), “Vechirni Kyiv” (“Evening Kyiv”) and sometimes “Sovershenno Secretno” (“Top Secret”) and the magazines “Vitchyzna” (“Motherland”), “Vsesvit” (“All the World”). Several periodicals are available in English. They are “News from Ukraine”, “Ukraine” magazine. As far as newspapers are concerned they may be daily, or weekly. Magazines may be weekly, monthly and quarterly.

The newspapers and magazines I read are the most readable and have a large readership or circulation. For example, “Argumenty I Fakty” has a circulation of more than 23,000,000. It is the largest in the world. The newspapers contain and give coverage of local, home and foreign affairs. Their publications deal with very burning problems of our history, latest events and forecasts for future. They also touch upon cultural, sport news. I like the way they present different points of view, approaches to the problems. My parents and I subscribe to some periodicals, so we are subscribers. We buy some of newspapers and magazines in a kiosk.

I often listen to the radio, especially in the morning before I leave for the school. I prefer to listen to “Promin” (“Ray”) program. It broadcasts much news and music. I like to listen to weekend programm, some of them are very amusing and entertaining.

As to TV, we have many channels. I prefer to watch youth program, see interesting films. They might be feature, adventure, scientific, horror, cartoon and other films. I enjoy seeing Walt Disney’s cartoons. Sport programs are enjoyable and interesting too. My favourite channels are “Inter” and “MTV” because I like music very much.

 Read the text and make your own notes using the questions below. Write them down.

·        Are you fond of reading newspapers/magazines?
·        What is your favourite newspaper/magazine?

·        What modern newspapers are popular with our youth?



30.03.2022р.

Тема: Узагальнення вивченого матеріалу за темою "Amazing Britain"

9-А 29.03.2022 ll група  30.03.2022 l група

Тема ,, Дивовижна Британія"

1)Опрацюйте відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=HQNqNUC0RL8

2)вИКОНАЙТЕ  ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ

Повідомте учням
Код доступу 3841344
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

9 -А 24.03.2022   

Виконайте завдання та надішліть мені на вайбер

AMAZING  BRITAIN

1.      Match the words with their definitions.

1)      Heritage               2) Convention            3) Site               4) Mankind

5) Landmark              6) To inscribe            7) To launch         8) To exist

a) _________ a building or a place that is very important because of its history, and that should be preserved.

b) _________ to be real; to be present in a place or a situation; to live.

c) _________ to write or cut words, your name, etc. onto something.

d) _________ the history, traditions and quantities that a country or society has had for many years and that are considered as an important part of its character.

e) _________ to share an activity, especially an organized one.

f) _________ an official agreement between countries or leaders.

g) _________ all humans, thought about as one large group; the human race.

h) _________ a place where a building, town , etc, was, is, or will be.

 

2.      Complete the sentences with the words from the previous task.

1)      According to the Celtic legend, the place was the burial ________________________ of ancient kings.

2)      The team’s name is __________________________ on the base of the trophy.

3)      One of the Belfast’s most famous ____________________________, the Grosvenor hall, has been visited by my friends.

4)      We discussed the articles from the European ______________________ on human rights.

5)      Opportunities _________________________ for our school club to gain sponsorship for a school museum.

6)      These beautiful old buildings are a part of our national _____________________.

7)      The exhibition tells the visitors about the most important events in the history of ______________________________.

8)      In 2002, a scheme was __________________________ to promote and encourage interest in conserving the area.

 

3.      Complete the sentences with the gerund.

1)      Is ______________________________ (to travel) your hobby?

2)      I’ve always dreamt of _____________________ (to visit) great Britain.

3)      I enjoy _______________________ (to read) books about wonders of the world.

4)      I look forward to _____________________ (to hear) from you.

5)      I couldn’t help _____________________(to smile) when they were planning their trip.

6)      You cannot visit a museum without ____________________ (to buy) a ticket.

7)      My friends don’t mind me ______________________(to join) them in a tour.

8)      Mary can’t stand _____________________ (to go) on long walks.

9)      My parents earn their living by ______________________ (to build) houses.

10)   Jim has started _______________________(to work) hard at his English since ___________________________(to enter) the university.


4.      

23.03.2022р.

Тема: Кембрідж. Розвиток умінь сприйняття на слух.

1. Перегляньте відео про місто Кембрідж та дайте письмово відповідь на запитання: 

Why is this city so famous?What interesting places can we find here?

https://www.youtube.com/watch?v=-y_NmpxZPjM


2. Виконати впр.1, ст.137 підручник (письмово)

Виконані завдання скидайте мені на вайбер

22.03.2022р.

Тема: Чудеса Великої Британії. Проєктна робота.

1) Перегляньте відеоурок, запишіть нові слова, виконайте вправи за вчителем.

https://www.youtube.com/watch?v=HQNqNUC0RL8

2) Проєктна робота. Підготуйте цікаві факти про Великобританію у вигляді презентації, відео, колажу!!!!! Інформацію обираєте на свій смак і відправляєте мені на вайбер. 


17.03.2022р.

Тема: Загадковий Стоунхендж.Розвиток умінь сприйняття на слух.

1) Перевірка матеріалу  попереднього уроку (по тексту). Виконайте тест:

Повідомте учням
Код доступу 9440773
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

2) Перегляньте відео про Стоунхендж та запишіть цікаві факти у зошит.

https://www.youtube.com/watch?v=wf7xwHFuH2o



9-А

15.03.2022р. -2 група  16.03 2022 -1 група

Тема: Стежка велетня. Розвиток умінь зорового

 сприйняття.

1) Повторити герундій

https://www.youtube.com/watch?v=dMc23vh7668


2) Виконайте граматичний тест.

https://vseosvita.ua/test/start/rsv122

3) Опрацювати презентацію, записати нові слова у 

словник, виконати завдання. Також робота з текстом 

ст.131.(Виконані завдання скидати мені на вайбер)

https://docs.google.com/presentation/d/1nn9RJx7e5tia39J1U8uJCol5hcUkGOmM/edit?usp=sharing&ouid=105173899565777050822&rtpof=true&sd=true


9-А 01.02.2022р.

Тема: Урок домашнього читання "Thomas Alva Edison".Розвиток умінь зорового сприйняття.

Урок відбудеться в GOOGLE MEET за розкладом о 11:35. Посилання скину за 5 хвилин у вайбер.


9-А 03.12.2021

Тема,,Життєдайний розвиток".
1)Виконайте завдання
2)Опрацюйте лексичний матеріал

3)Виконайте тест

Повідомте учням
Код доступу 7708186
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

9-А 02.12.2021

Тема,,Чи захисник ти довкілля?".
Розвиток умінь усного продукування.

Урок відбудеться в GOOGJE MEET за розкладом


Посилання скину за 5 хв.

9-А 01.12.2021

Тема,,Довкілля і ми".
Розвиток умінь усного продукування.

Урок відбудеться в GOOGJE MEET за розкладом


Посилання скину за 5 хв.

9 клас 30.11.2021

Тема ,,Тварини,які знаходяться під загрозою зникнення’’

1)Виконайте тестове завдання

Повідомте учням

Код доступу 9443612

Попросіть учнів використати цей код,

відкривши посилання

join.naurok.ua

2)Виконайте завдання

1. The place where a species lives

 and reproduces is its a) Conservation b) Habitat c) Food chain d) ecosystem

2. When a species is no longer found on earth it is said to be … .

a) Threatened b) Endangered c) Extinct d) At risk

3. Reforestation in an area where a threatened

 species lives is an example of a … .a) Global warming 

b) Conservation effort c) Habitat d) Sensitive species

4. The gradual warming of the earth is called …

 a) Endangered b) Habitat c) Environmental d) Global warming

5. Once a species is placed on an endangered list, 

a group will attempt to … the population.

a) Rewind b) Revise c) Recover d) Repair

25.11.2021р.

Тема: SOS: Тварини під загрозою знищення. Розвиток умінь зорового сприйняття.

1) Відповісти на запитання.

  1. Why is the protection of animals important?
  2. What different factors threaten their existence?
  3. What endangered species of animals do you know?
  4. Do you think endangered species of animals should be bred up in captivity or live in the wild?
  5. Do you think zoos are good and useful places, or prisons for animals?
  6. What are the most popular pets nowadays?

2) Прочитайте текст та доповніть текст відповідним словом.

The Extinction of Carolina Parakeet

The Carolina parakeet was the only 1_________ parrot in North America. It was a 2___________ bird with a yellow head, orange cheeks and a green body.

The Carolina parakeet 3_________ and nested in tree cavities. Fruits and seeds of trees were its main source of food. Outside the breeding season they 4________ large noisy flocks that fed on cultivated fruits, corn and other grain crops. Soon they were 5___________ to be a serious danger for the crops and the farmers followed them with violence. As settlers occupied more areas, forests were cleared and large trees 6______ had cavities, were cut down. Those birds were also caught and sold 7____ pets. By 1800 the parakeet had become a rare 8________. Soon the bird became extinct today we have 9_________ specimens of the Carolina parakeet to study in the museum.   

            a                   b                     c
 
1          original    nature             native
 2          coloured  colourful        colouring
 3          located     inhabited       lived
 4          formed     shaped            built
 5          weighed   considered    supposed
 6          where        whose            which
 7          as                so                     for
 8          species     opinion           sight
9          single         only                lonely

3) Опрацюйте матеріал. 

Sea ​​otter(Морська видра)

 A carnivorous marine mammal of the family Mustelidae, a species close to the otters. The species has a number of unique features of adaptation to the marine habitat, and is also one of the few non-animal animals using tools. Sea otters live on the northern shores of the Pacific Ocean in Russia, Japan, the USA and Canada. In the 18th-19th centuriesdue to their valuable fur, were subjected to predatory destruction, as a result of which the species was on the verge of extinction.


Д/з: напишіть на основі тексту та поданого плану інформацію про тварину, яка знаходить під загрозою знищення.


22.11.2021р.

9-А 28.10.2021
Тема,Магія природи. Урок домашнього читання".
Розвиток умінь зорового сприйняття та виконання вправ на розуміння тексту.

Урок відбудеться в GOOGJE MEET за розкладом .

Посилання скину за 5 хв


9-А 27.10.2021
Тема,Магія природи. Відомі парки та заповідники".
Розвиток умінь зорового сприйняття та граматичних умінь.

Урок відбудеться в GOOGJE MEET за розкладом .

Посилання скину за 5 хв.


26.10.2021р.

Тема: Національні парки світу. Проєктна робота.

1) Опрацювати текст

Етап підготовки до читання

Venison 1) оленина2) дичина
Moorland вересове пустище; місцевість, яка поросла вересом
Hind самка благородного оленя
stag 1) олень-самець 
antlers оленячі роги
calf дитинча оленя
abandon  відмовлятися; залишати
herd  стадо, череда
heather   верес
whortleberry чорниця
bramble  ожина
sapling   пагін, паросток

ACORN ЖОЛУДЬ

Reading

Red deer have survived on Exmoor since pre-historic times. Exmoor was once a Royal Forest with strict Forest Law which protected the deer in order to maintain a supply of venison and a hunting ground for the king. There are about three thousand deer on Exmoor, living on moorland and farmland, and using the woodlands for cover.Red deer are the largest wild land animals in England. Adult stags stand about 115 cm at the shoulder. Hinds are about 15 cm less. Only stags grow antlers. They shed them in April and early May and new ones start to grow immediately. As the stag gets older the antlers have more 'points' until they reach old age and start to 'go back'.

Calves are born in June and July, and are usually born in moorland vegetation or by the edge of woodland. A single calf is normal and twins very rare. For a few days the calf will lie quietly, well-camouflaged with dappled spots on its russet coat looking like sunlight on dead bracken. If you do see a calf it is important not to touch it or the mother may abandon it.  Soon it is strong enough to run with its mother and join the herd. They keep together for a year or more.

Red deer eat a wide variety of food, including young shoots of heather, whortleberry, brambles, saplings and grass. They also feed on acorns, berries and ivy as well as farm crops.

The National Park Authority, working with the Exmoor and District Deer Management Society and others, has recently completed a programme of research to find out more about the red deer population, its health, ecology, and the role it plays in the Exmoor economy.

2) Перевірка прочитаного

1)    What was an Exmoor?

2)    How many deer are there in the Exmoor?

3)    Who grow antlers?

4)    Why is it so important not to touch the calf?

5) What do red deer eat?

Д/з: підготувати презентацію або відео про будь-який національний парк світу і вміти її представити на наступному уроці, який буде он-лайн!!!

9-А 22.10.2021
Тема,Магія природи. Вихідні на природі.
Розвиток умінь усного продукування та граматичних умінь.

Урок відбудеться в GOOGJE MEET за розкладом .

Посилання скину за 5 хв.

9-А 13.10.2021
Тема,Магія природи. Ласкаво просимо до Асканії Нової".
Розвиток умінь зорового сприйняття та граматичних умінь.

Урок відбудеться в GOOGJE MEET за розкладом .

Посилання скину за 5 хв.


9-А 01.10.2021
Тема,,Сім'я та друзі".
Розвиток лексичних одиниць теми та лексикограматичних 
 структур теми.
1)Виконайте тестове завдання
Повідомте учням

Код доступу 3762803
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

2)Повідомте учням

Код доступу 8925224
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


9-А 29.09.2021

Тема,,Автобіографія"

Формування умінь писемного продукування.


Урок відбудеться в GOOGJE MEET за розкладом .

Посилання скину за 5 хв.



9-А II група 28.09.2021

Тема,,Спілкування з друзями.Обмін інформацією"

Формування умінь усного продукування.


Урок відбудеться в GOOGJE MEET за розкладом о

11.35.

Посилання скину за 5 хв.



9-А 16.04.2021


Тема:Телебачення і радіо Британії.

1) Опрацювати нові слова та вирази на сторінці 217

.

2) Прочитати та перекласти текст сторінки 217-219.

Виконати вправи на розуміння прочитаного.


Вправи 2,3 на сторінці 219.





радіопрограма.

Task 1.  Match the words.


1)    Broadcast TV program              a) уважні глядачі

2)    Commercial Channel                  b) поточні події

3)    State-financed  and  private        c) насильство і злочини

4)    Entertaining shows                     d) короткі новини

5)    Influence  people’s opinion        e) велика кількість газет

6)    A waste of time                           f) транслювати телепрограму

7)    To be a  TV addict                       g) розважальні шоу

8)    Attractive  TV presenter              h) супутникове телебачення

9)    Brief news                                  i) привабливий телеведучий

10)  Satellite  television             j) збагачувати наші знання

11)  Attentive viewers                k) поширення інформації

12)  Violence and crimes            l) комерційний канал

13)  A large number of                m) бути залежним від телебачення

14) Current events                     n) впливати на думку людей

15)  Enrich our knowledge           o) трата часу

16)  Spreading information           p) фінансований державою і приватний

 

Task 2.  Fill in the gaps with proper words from the brackets   

(entertaiment, stations, newspapers, commercial, interesting, inform, world,

public,  important, commentaries, mass media, educational).


1. … is  the press, the radio and television.  It plays an

2. … role in the life of society. They 

3. … , educate and entertain people. They also influence the way people look at the

4.  … and make them change their views. Mass media affect 

5. … opinion. Millions of people watch TV and read 

6. … in their free time. Everybody can find there something

7. … for him. On the radio you can hear music, plays, news and various discussions or 

8. … of current events. Unfortunately, we can see a lot of 

9. … on mass media. Some of the TV and radio

10.… and newspapers are owned by different corporations. 

Mass media brings to millions of homes not only 

11. … and news but also cultural and

12.  … programs.


Task 3. Translate into English.


1)    Люди жили без телебачення та інтернету багато років тому.

2)    Ми не можемо уявити нашого життя без сучасних засобів масової

інформації сьогодні.

3)    Майбутнє покоління матиме нові види мас медіа у майбутньому.

4)    Учні зараз пишуть диктант про відомі українські газети та журнали.

5)    Вони вже працюють на цьому комерційному каналі протягом чотирьох років.

6)    Ведучий сказав, що він вже приготувався до нового ток шоу.

Виконане завдання скинути в вайбер до 20.00 13.04

Успіхів! 


--------------------------------------



08.04.2021

Тема: Моя улюблена телепередача.

1) Виконайте тестове завдання

 

Код доступу 6808160

Попросіть учнів використати цей код,

відкривши посилання

join.naurok.ua

 

2) Виконайте тестове завдання.

 

Код доступу 7800943

Попросіть учнів використати цей код,

відкривши посилання

join.naurok.ua


Успіхів!


--------------------------------------



01.04.2021


Тема:Телебачення та радіо.

Виконайте тестове завдання.

Повідомте учням

Код доступу 7824636

Попросіть учнів використати цей код,

відкривши посилання

join.naurok.ua


Тест відкритий до 22.00 01.04.

Успіхів!


--------------------------------------


25.03.21 Тема: Узагальнення вивченого матеріалу по темі "Amazing Britain"


Виконайте тестове завдання.

Код доступу 8932365

Попросіть учнів використати цей код,

відкривши посилання

join.naurok.ua


Тест відкритий до 20.00 25.03.2021 -  (30 хвилин)


--------------------------------------


23.03.21


Урок домашнього читання

Тема ,,Сандра Булок”


1) Опрацюйте лексику в таблиці - с.211

 

2) Прочитайте та перекладіть текст - с.211-213


3) Виконайте вправи - впр.2,3,5(письмово)

4) Впр.6,7,9 с.214-216 надіслати на вайбер

 

--------------------------------------



11.03.2021


Тема: Велика Британія.


I.  Complete the following sentences with the words and phrases

from the vocabulary :


·        a regimental museum

·        a ford

·        to revolt

·        to revolve

·        a venue

·        refurbishment


1.     …..  is a museum, the exhibits of which are connected with a particular

regiment (a large group) of soldiers.

2.     …..  is a place where people meet for an organized event, a concert,

a sporting event or a conference.

3.     …..  means to rebel, to take violent actions against the people in power.

4.     …..  is to move around something in a circle.

5.     …..  is a process of cleaning and decorating a room (building), etc.

in order to make it more attractive or useful.

6.     …..  is a shallow place in a river where it is possible to drive

or walk across.


II.   Read and say what city it is : Belfast or Cardiff.


1.     This town has been known since the Bronze Age.

2.     The Romans built the earliest settlement there in the mid-first

century A.D.

3.     This castle was built in 1177 on the steep slopes of Cave Hill.

4.     In 1708 this castle burnt down.

5.     There were a lot of conflicts and rebellions, during which the castle

passed from one owner to another.

6.     The castle has hosted a number of rock concerts and performances.


III.   Complete the sentences with the gerunds or write the correct

form of the verb 


1.     I’ve always dreamt of ….. (to visit) Great Britain.

2.     I enjoy ….. (to read) books about wonders of the world.

3.     My friends don’t mind me ….. (to join) them in a tour.

4.     I couldn’t help ….. (to smile) when they were planning their trip.

5.     I promise ….. (to take) her on a trip to Scotland.

6.     Our family has decided ….. (to visit) our friends in England


IV.     You were staying in England for some weeks at your

friend’s house. Now you have just returned home and have

decided to write ‘’a thank you’’ letter to the family.

Write a letter of 50-100 words including the following :


·        say ‘’thank you’’ again ;

·        praise English food ;

·        praise their hospitality.

 

Begin your letter like this :

Dear Ann / Mike,

……


Кожне виконане завдання 3 бали.

Виконані завдання надіслати на вайбер до 20.00.


Успіхів!

 

--------------------------------------



09.03.2021

Тема ,,Дивовижна Британія. Оксфорд “

Розвиток навичок аудіювання.

 

Урок відбудеться в Google Meet, за розкладом о 11.35

 

--------------------------------------


04.03.2021

 

Тема ,,Чудеса Великої Британії 

Розвиток умінь  сприймати на слух.

 

1) Перегляньте відео, прочитайте текст та виконайте

завдання

 

https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english

/britain-is-great/heritage-is-great-part-1

 

Britain has a great heritage. It has some of the finest historic

buildings in the world.

Palaces, castles and museums bursting with tradition and history…

there’s just so much to see and do.

Around 30 million people visit Britain every year from overseas.

Three of the top five museums and galleries in the world can be

found here.

There are 14 Roman walled cities, 8 heritage cities and hundreds

of castles.

In London, Big Ben, Buckingham Palace and Tower Bridge are just

some of the places to visit, but how to fit it all in? I’ll show you.

Now, one way to see the sights is to hop on and hop off an open-top

London bus. Now, most buses go from A to B, but this one is special.

This is a Big Bus tour bus and is a great way to see the city.

The Houses of Parliament, one of the largest parliament buildings

in the world.

This is Regent Street, which was built in the 1800s. The street

itself separated Mayfair, which was an upper-class area, with Soho,

over there, which was a working-class area.

Benedict Protheroe is a tour guide.

Richard: So in your opinion then, what is it about London that

overseas visitors just absolutely love?

Benedict: Well, in London, we have over 2,000 years of fascinating

history. It's a centre for art, for culture, for music, for fashion,

there's restaurants, nightlife, museums, the river. Everything you

could possibly want to see or do, you've got it here in London.

…..

The River Thames cuts through the heart of the city. At over 200

miles long, it’s the longest river entirely in England.

The iconic London Eye sits next to the Thames. 135 metres high,

the Eye was built to celebrate the millennium and has over three

and a half million visitors a year. 

The city of London’s financial district dominates the skyline.

The buildings include 30 St Mary Axe, otherwise known as the

London Gherkin.

…..

Historic houses look really grand, but what would it have been

like to have lived hundreds of years ago?

I’ve come to Warwick Castle to find out. Let’s step back in time...

It's still me!

This castle dates back almost eleven hundred years to William

the Conqueror. Very nice!

Edward the Fourth was imprisoned here in the 1400s and Royalist

soldiers attacked Warwick during the English Civil War.

Some royal visitors have been more welcome. Elizabeth the First

and Queen Victoria both spent time here, so I’m in good company.

What a beautiful view... Who turned the lights out?

Adam is the Attractions and Shows team leader.

Richard: Adam, what have you come dressed as?

Adam: Oh, well, today, Richard, I've come dressed in my finest

1620s gear, about what a gentleman would wear

about 400 years ago.

Richard: And I love my outfit. What have you got me dressed as?

Adam: Well, I've got you dressed as a man-at-arms of the

15th century, so you're not as wealthy as me, but you still look

quite mean and gnarly.

Richard: Cool, good man. Now, tell me about Warwick Castle.

Adam: Well, here at Warwick Castle, we have over one thousand

years of incredible jaw-dropping history. The oldest part of

the castle goes back well over a thousand years, but what you

see here today, Rich, mostly dates back to about 600 years ago

and it pretty much remains untouched from then onwards till today.

Richard: So, what would it have been like to live here

in medieval times?

Adam: Well, it would probably have been quite a smelly and

dark place. The moats that you see down here would have actually

not been filled with water, but with sewage draining from the castle.

Richard: Now, I was rather hoping someone would tell me how

to use this sword. Do you mind?

Adam: Sadly, I'll be honest with you, it's not really my thing.

But I know two gentlemen who will be able to help you out.

They're just round the corner.

Richard: Over there?

Adam: Yep. Just round there. Good luck!

Richard: Great! Thank you. What a helpful chap!

Richard: Guys, guys, guys, guys! Hang on, guys, break it up,

break it up! I've just been told that you're the guys to see about

learning to use the sword. Can you show me a move?

Swordsman: Yes, of course. Well, first of all we need to get you

in your on guard stance.

Richard: OK.

Swordsman: Put your left foot forwards and your right foot back

turned out to the side and your sword up in front of you like this.

Now what you're going to do is the attacking sword is going to

come in, you're going to push it down and away and step in and cut.

Richard: No problem.

Swordsman: Think you can do that?

Richard: Step aside, my man. Here we go.

Swordsman: On guard!

Richard: That's quite easy. Very nice. Thanks very much!

Is he going to be alright?

Swordsman: Oh, he'll be fine, don't worry.

Richard: Are you sure?


2) Виконайте тест   

 

Повідомте учням

Код доступу 8568674

Попросіть учнів використати цей код,

відкривши посилання

join.naurok.ua


--------------------------------------


02.03.2021

 

Тема ,,Чудеса Великої Британії “

Пряма та непряма мова.

Розвиток граматичних одиниць.

 

Урок відбудеться в Google Meet, за розкладом о 12.30


--------------------------------------



29.01.2021

Тема: Працюємо за комп’ютером.

1) Read the text below. Choose from (A—H ) the one which best

fits each space (1—6). There are two choices you do not need to use.

The development of cars has had an enormous effect on 1) ____,

all round the globe. This invention gave them the freedom of movement,

making the world 2) _____. Cars have changed our life completely

and there is no denial to the fact that it is almost a necessity

3) _____ now. With globalization, the perspective of

4) _____ has changed. Now, that object of necessity has changed

5) _____, it is more about the taste and liking of a person.

Whether you want to buy a car for functional or status purposes,

it will do 6) _____ to know that there are many varieties of cars

available in the market today.


A  four-door sedans

B  not affordable for daily transportation

C  a smaller place to live in

D owing a vehicle

E  good for you

F  of every home

G  into a matter of status

H  people’s way of life 


2) Read the texts below. Fоr each of the empty spaces (1-5)

choose the соrrесt answer (А, В, С оr D).


The Remarkable Gadget


Developed in Sweden, the device can (1)____ signals frоm а dog's brаin

bу placing it оn the animal's head. Special software then analyses

the signals and translates them into аn English language version.

The device is not able to provide а comprehensive (2)____ of

а dog's thoughts but instead (3)____ to pick up what the dog

(4)____ about in mоrе gеnеriс, simple terms (5)____ "I аm tired"

оr "I аm hungry."

 

1

A

pick up

B

to pick up

C

picking up

D

to be picking up

2

A

interpretation

B

interpret

C

interpreter

D

interpretive

3

A

aim

B

aims

C

aiming

D

aimed

4

A

think

B

is thought

C

have thought

D

is thinking

5

A

as if

B

as well as

C

such as

D

so as


3) Write an essay  

b) Write a paragraph about how you use computers.

Include the following points:

· when you use it;

· why you use it;

· how much time you spend in front of the computer screen;

· if you see any signs of addiction;

· what you do when you are from the computer.


Виконане завдання скинути в вайбер
не пізніше - 20.00  29.01.2021

 

--------------------------------------


28.01.2021


Тема: Працюємо за комп’ютером.


1) Match the definitions with the expressions to make

sure you know their meaning.


1) The small object that you move

with your hand to operate a computer;


2) The flat part in front of a computer

which you look at;


3) The part of a computer with rows

of letters and symbols;


4) The flat piece of rubber or plastic

which you use under a mouse;


5) A round disk for using in a computer

to store large amounts of information;


6) A type of small computer you can

carry with you;


7) One of the parts with a letter or symbol

which you press when you use a computer;


8) The equipment which allows information

to be sent to another computer;


 

  1. Screen;

  2. Mouse;

  3. Modem;

  4. Key;

  5. CD;

  6. Keyboard;

  7.  Mouse pad;

  8. Laptop;


2) Find and circle computer terms (9)


l

e

g

d

e

s

k

t

o

p

a

x

w

m

q

w

l

s

c

a

p

k

e

y

b

o

a

r

d

l

t

g

b

f

o

l

d

e

r

m

o

h

s

m

f

i

l

e

n

t

p

s

i

c

n

z

g

d

w

o

n

o

t

e

b

o

o

k

s

p

r

y

e

h

m

o

u

s

e

q


 3) Read the text and choose the best answer (A-C) to complete

the sentences The Internet: here to stay.


Most people today cannot imagine their life without the Internet.

I believe it is one of the most important innovations.

Thanks to the worldwide web, our lives have become easier

and more exciting.


First of all, the Internet helps us find information easily.

For example, we can read the news and find answers

to the questions 24 hours a day.


In addition, we can use the Internet for entertainment.

We can send e-mails to friends and shop online.

We can even listen to the latest music and watch live

sporting events from other parts of the world.


However, some people argue that the Internet has

a negative effect on society. Internet users become

less sociable. They stay at home most of the day

instead of going out to shop, work and meet friends.


In my opinion, the Internet has more advantages

than disadvantages. Our lives are better with it

and I hope it is here to stay.


1.  Most people nowadays

a) cannot live without the Internet

b) imagine their life without the Internet

c)live without the Internet


2. Thank to the worldwide web, our lives have become 

a) difficult and more stressful

b) simpler and more interesting

c) easier and more stressful


3. The Internet is important mostly because

a) it allows us to find information easily

b) it provides cheap shopping online

c) it plays the latest music hits


4. We can use the Internet for fun, as we can

a) work on assignments

b) send e-mails to friends

c) read the news


5. The biggest disadvantage of the Internet is

a) that you have to go somewhere to work out

b) that you can’t live a normal life

c) that it can change our daily routines


6. The Internet has

a) more disadvantages than advantages

b) more advantages than disadvantage

c) as advantages as disadvantages

 

--------------------------------------


26.01.2021

Тема ,,Наука.Чи можливе життя без комп’ютера?”

Розвиток лексичних одиниць теми.

Минулий неозначений час.

 

Урок відбудеться в Google Meet, за розкладом о 11.35

Посилання скину за 5 хвилин.

--------------------------------------



22.01.2021

                      

Тема  ,,Наука.Чи можливе життя без комп'ютера?

Лексичні одиниці. Непряма мова.

 

Урок відбудеться в Google Meet, за розкладом о 12.30

Посилання скину за 5 хвилин.


--------------------------------------


21.01.2021

ТЕМА ,,Наука.Підтримуйте зв’язок.Культура спілкування по телефону

Розвиток умінь діалогічного спілкування. 

 

1) Перегляньте відео





2) Виконайте завдання

https://learningapps.org/8109978

 

3) Виконайте тест

 

Повідомте учням

Код доступу 8068017

Попросіть учнів використати цей код,

відкривши посилання

join.naurok.ua


--------------------------------------



19.01.2021

ТЕМА ,,Наука.Підтримуйте звя’зок’’.

Визначні винаходи та відкриття.

Розвиток лексичних одиниць теми та умінь  усного

продукування.

 

Урок відбудеться в Google Meet, за розкладом о 11.35

Посилання скину за 5 хвилин.

--------------------------------------------------------



15.01.2021

ТЕМА ,,Наука.Вплив сучасних технологій 

на наше життя’’.

Визначні винаходи та відкриття.

Розвиток лексичних одиниць теми та умінь

зорового сприйняття.

 

Урок відбудеться в Google Meet, за розкладом о 12.30

Посилання скину за 5 хвилин.


------------------


17.11.2020

Тема ,, Охорона довкілля“

Підтема ,,Вплив людини на довкілля”

Розвиток лексичних одиниць.

Контрастування часових форм.

 

Урок відбудеться в Google Meet, за розкладом о 11.35

Посилання скину за 5 хвилин.


------------------



12.11.2020


Тема: Що таке "fly-tipping"?


1) Перегляньте відео та спробуйте дати відповідь на питання

" Що таке "fly-tipping"?"





2) Опрацюйте та вивчіть нові слова.

     illegal- нелегальний

to dump-  забруднювати

a taxpayer-  платник податків

to commit a crime- чинити злочин

a prosecution- звинувачення

to seize- захоплювати

a waste disposal site- звалище сміття

to disturb- порушувати


3) Прочитайте,перекладіть текст.

                                 

                                             What is Fly-tipping?
Fly-tipping is the illegal dumping of rubbish or bulky items on land not licensed to receive it. Fly-tipping is dangerous , because it polluted the land and waterways. Besides, it costs the council taxpayer significant amounts of money to clear the rubbish away.
When people dump household, industrial and commercial waste illegally they commit a crime.
Fly-tipping is often associated with dumping waste from vehicles. The person who owns such a vehicle can also be brought to trial, even if only the vehicle, not the driver, is identifiable. The police also have the powers to seize vehicles which have been used for fly-tipping.
Local Councils in the UK usually provide waste disposal sites and recycling centres where people can safely and legally dispose of unwanted items.
What to do about fly-tipped waste
If you discover fly-tipped waste, do not:
- touch the waste – it may contain broken glass, toxic chemicals or other hazardous substances;
- disturb the site – there may be the evidence that could help identify the fly-tippers and lead to their prosecution.
Do:
- visually try to work out what the waste consists of and how much of it there is:
- make a note of the day, date and time you saw the tipping, its exact location and whether it is in or near water;
- report fly-tipping to your teachers at school or your parents, they will take necessary measures.


4) Підручник вправа 5 ст.67.Доповніть речення.


5) Виконайте тестове завдання(до 19.00  12.11)


Повідомте учням

Код доступу 6889925

Попросіть учнів використати цей код,

відкривши посилання

join.naurok.ua



------------------


10.11.2020

Тема: Довкілля та ми.

1) Прочитайте текст ,вставте слова (цифра-слово )письмово.


This Fragile planet

      This word “environment” means simply what is around us. The air we breath,

the soil we stand and walk, the water we drink are all parts of the …(1). …

(2) people understand how important it is to …(3) the environmental problems that…

(4) people’s lives. The most… (5) environmental problems are:

pollution in its many forms (water pollution, air pollution, … (6) pollution);

… (7) from cars, planes, trains;

destruction of … (8) and countryside beauty;

… (9) of natural resources (water, metals, different kinds of fuel);

the growth of …(10).

(nowadays, serious, environment, shortage, population, nuclear, noise, wildlife,

endanger, solve).


2) З’єднайте слово з його значенням. Письмово.


1. greening

a) the phenomenon by which the earth’s atmosphere

traps some of the sun’s heat as it radiates from the

earth’s surface.

2. ecology

b) a moist, densely wooded area with an annual rainfall

of 200 cm

3. endangered species

c) person who works toward protecting the environment

from destruction or pollution

4. rain forest

d) a division of biology concerned with the relationship

between living things

5. environmentalist

e) the destruction of forests resulting from excessive

clearing

6. ozone layer

f) using little energy

7.greenhouse effect

g) the process of collecting used products and

remanufacturing them into new products instead of

throwing them away as garbage

8. global warming

h) a  region in the upper atmosphere containing a high

amount of ozone gas that absorbs the sun’s ultraviolet

radiation

9. deforestation

i) nuclear waste or an industrial by-product that is

potentially damaging to the environment  and harmful

to the health and well being of living organisms

10. recycling

j) the act of making something green or fresh; a restoration


11. hazardous waste

k) animals that are threatened with extinction

12. energy efficient

l) the increase in world temperatures due to

the greenhouse effect


3) Вставте правильне слово. Письмово.

1) What can we do to reduce the __________of the atmosphere?

2) The change in the climate has produced ___________floods.

3) Many rare species are threatened with ___________.

4) Many of the gases produced by factories are ________to our health.

5) Many countries must try and control the growth of the ___________.

6) Protecting the environment is essential to our ________.

7) The ___________of the environment is everyone’s responsibility.

8) 40 per cent of the world’s ________ have disappeared in the last 80 years.

9) People don’t just pollute the ________ , they pollute themselves, too, with cigarettes,

junk food, alcohol, illegal drugs.

10) Many countries bury and forget millions of tones of ________ every year.

11) A lot of what we throw is still useful, and it’s possible, in fact, _______ 80 per cent

of domestic rubbish.

12) ________ is expensive, but it saves trees, saves energy and cuts pollution.

(population, protection, disastrous, pollution, survival, extinction, atmosphere, harmful,

rubbish, to recycle, recycling, rainforests).


------------------



06.11.2020


Тема: Охорона довкілля.


1) Перегляньте відео та дайте відповідь на питання.



2) Перегляньте відео, зверніть увагу на нову лексику.



3) Прочитайте та перекладіть текст.


Доповніть речення письмово.


Human-made noise pollution in the Earth's oceans and seas is becoming a serious threat to sea wildlife. Scientists report that there is hardly an underwater place left where sea mammals can live in peace and quiet. Dozens of species of whales, dolphins, turtles and other creatures depend on sound in their communication, finding mates and hunting for food. So noisy environment is making it difficult to lead a normal life. This is according to a report from the International Fund for Animal Welfare (IFAW), called «Ocean Noise: Turn it Down». The environmental group says noise from shipping, oil and gas surveys, offshore construction and water sports has reached dangerous levels for sea life The IFAW says the distance over which blue whales can communicate is down by 90 per cent. It also reports that in the past decade, many whales have become beached after being disorientated because of loud noise. The group also warns that noise pollution is only going to get worse. There are 90 survey ships active in the oceans today. In addition, the number of ships sailing the seas will double by 2025. Mark Simmonds, a lFAW spokesman, said « man-made noise is already causing a kind of acoustic fogy, and called for a «response to noise pollution in the underwater».

1) The noise humans make is harmful for …….

2) There are very few quiet places ……..

3) Sound doesn't………….

4) The distance over which blue whales can communicate…….

5) Noise pollution ……………………

4)Виконайте тестове завдання(до 11.00 .06.11)


Повідомте учням

Код доступу 8493178

Попросіть учнів використати цей код,

відкривши посилання

join.naurok.ua


------------------



05.11.2020


Тема: Узагальнюючий урок по темі"Магія природи"

Лексико-граматичний тест.


1. Match the words:(цифра-буква)

1. to find a safe shelter                                   a) вивчати про зникаючі види рослин

2. various species of mammals                        b) спостерігати за лебедями на озері

3. a breathtaking scenery                               c) знайти безпечний прихисток

4. a virgin steppe territory                              d) великі дилини та гарні луки

5. vast valleys and nice meadows                    e) бути широко розповсюдженим видом

6. to stroll through the picturesque valleys       f) незабутній урок поваги

7. to admire the enchanting waterfalls             g) різноманітні види cсавців

8.  to be a wide-spread species                       h) цілинна степова територія

9.  the unforgettable lesson of worship             i) хороше місце для екотуризму

10. to watch the swans on the lake                  j) прогулюватися мальовничими долинами                   

11. to learn about endangered kinds of plants      k) захоплюючий пейзаж

12. a good place for ecotourism                     l) захоплюватися чарівними водоспадами

 

   2. Find the odd word.(цифра-слово)

1) scenery, picture, view, mountain, landscape.

2) dendrology, anatomy, zoology, botany, biology.

3) valley, ocean, river, lake, pond.

4) to stroll, to walk, to lie, to go, to wander.

5) tiger, lion, elephant, wolf, chicken.

6) wonderful, enchanting, amazing, beautiful, ugly.

3. Fill in the gaps with proper words (that, which, who, where, when, why).

(цифра- слово)


1.     Do you know the man …  I talked to?

2.     Those jeans … you want to buy are really expensive.

3.     This is the new car … I bought yesterday.

4.     The ring  … he bought for her is beautiful.

5.     The book  … you see on the table cost me twenty pounds.

6.     The boy … won the prize was happy.  

7.     Do you know the man …  talked to me?

8.     The peaches  … are lying on the table are tasty.

9.     We will stay at a hotel  … is next to the beach.

10. We will visit the castle ... the kings lived.

11. Winter is the time of the year … many people suffer from flu.

12. That is the film  … is very exciting.

4. Join two sentences using a relative pronoun.(повністю)

Example: I wrote to the friend. He had a birthday last week. – I wrote to the friend who had a birthday last week.  

1.     I forgot to print the article. I wrote it yesterday.

2.     Max has become an actor. You met him last year.  

3.     Alice has got a friend. He dances well.

4.     He received the letter. He was waiting for it.

5.     The boy was sad. His bike was broken.

6.     I bought a house. It was nice.

7.     I was happy to get a letter from my friend. He has been travelling around the world.

8.     This dress costs a lot of money. It has a handmade embroidery.


Виконані завдання скинути в вайбер не пізніше 19.00  05.11.2020

Бажаю успіху!


------------------




03.11.2020

Тема: Відомі парки та заповідники.


  1. Перегляньте відео "The most beautiful National Parks in the world"


  1. Прочитайте  текст про Yellowstone National Park in the USA, вставте пропущені граматичні структури (письмово).



Yellowstone national (nation) Park is situated in the USA/ Its territory spreads onto three states: Montana, Wyoming and Idaho. As long as 11000 years ago Native ________(America) settled in the area. In the second half of the 19th century _______(to organize) exploration of the territory started. The park was ________(to establish) in 1872 as the first national park in the country. It should be also said that it`s _______ (wide) held as the first in the world. There are many different ______ (to attract) in Yellowstone. They include both its wildlife and different natural features. One of the most _______ (fame) of these is Old Faithful geyser. The park comprises canyons, lake, rivers and mountains. The Yellowstone Caldera is _______(large) supervolcano in North America. Speaking about animal life, it`s worth ______ (to mention) that Yellowstone Park is the largest megafauna _______(to locate) in the USA. Here you can find such animals as grizzly bears, wolves, herds of bison and elk and plenty of other mammals, reptiles, birds and fish. 


  1. Прочитайте речення вкажіть правда /неправда(письмово).


1. Yellowstone National Park is located in South America.

2. It covers the territory of four states.

3. The first settlement on the territory of the park were Indians.

4. The park was founded in the second part of the 19th century.

5. It is definitely true that Yellowstone is the first national park in the world.

6. In the park at least one supervolcano and one geyser can be found.

7. Yellowstone is the only area where grizzly bears and bison live.


  1. Заповніть  таблицю( письмово)


Visit Yellowstone National Park 

Area

 

Wildlife

 

Plants

 

 

Geology

 

 

Additional information

Accommodation

 

 

Activities

 

 

The opening dates

 

 

North Entrance

 

 


  1. Виконати тестове завдання (до 15.00)


Повідомте учням

Код доступу 3730596

Попросіть учнів використати цей код,

відкривши посилання

join.naurok.ua



--------------------------------------------------------

22.05.2020

КОНТРОЛЬ АУДІЮВАННЯ


2. Перейти на сайт - https://naurok.com.ua/test/join
Код доступу 2463972

ВИКОНАТИ ДО 18:00


--------------------------------------------------------


20.05.2020 - виконати до 18:00

КОНТРОЛЬ ПИСЬМА

- Перейти на сайт - https://naurok.com.ua/test/join Код доступу 6083364


--------------------------------------------------------


18.05.2020

КОНТРОЛЬ ЧИТАННЯ

- Перейти на сайт - https://naurok.com.ua/test/join Код доступу 917284


--------------------------------------------------------


13.05. - 15.05.2020

Виконати тести

- Перейти на сайт - https://naurok.com.ua/test/join
Код доступу 451169
- Перейти на сайт - https://naurok.com.ua/test/join
Код доступу 207727


--------------------------------------------------------


До 09.05.02020

1) Переглянути відео про Київ - столицю України.



2) Прочитати, перекласти текст.
                                      THINGS TO SEE IN KYIV
Kyiv, the capital of Ukraine, is one of the most beau­tiful cities in the world. It is located on the scenic banks of the Dnipro River. There are a lot of parks, tree-lined broad and straight streets in our capital.
Kyiv is one of the oldest cities of Europe and it has many places of historic interest. Among them are famous churches, cathedrals and monasteries, because Kyiv is the ancestral home of Christianity in Kyivan Rus.
If you want to discover Kyiv, it is best to start with a tour on a sightseeing bus. Would you like to start your tour with visiting the imposing building of St. Volodymyr Cathedral? It was built in 1882 in a new Byzantic style by the architect Baretti. It is a traditionally Slavic six-column, three apse church crowned by seven cupolas. The height to the top of the cross on the main cupola is 48.9 m. The murals of the church interior are of considerable artistic significance. They were made in 1885—1896 by the famous Russian painters such as Nesterov, Vasnetsov, and Prakhov. The mosaics lining the cathedral's interior were made by Venitian masters.
A visit to St Sophia Cathedral may be the high­light of your stay in Kyiv. Kyivites say that if you do not see it while here, then you did not see Kyiv. The church was built in 1037 by Prince Yaroslav the Wise on the site of a battle-field to commemorate the victory over the Pechenegs (Asian nomadic tribes) and to glorify the wis­dom of Christianity (Sophia in Greek means "wisdom").
The most visitors are impressed by the beauty of St Andrew's Church. This church stands elegantly outlined against Kyiv skyline. It was built in 1748 by the archi­tect Rastrelli, who also built the Winter Palace in Saint Petersburg and the Mariyinsky Palace in Kyiv. From its terraces the famous writer Gogol used to look down at the lower town of Podil. The winding brick street Andriyvski Uzviz leading up the hill to the church has a vari­ety of interesting art galleries and shops. This is one of the best areas to find traditional Ukrainian crafts and arts.
Kyiv Pecherska Lavra Monastery is one of the most famous sites of Kyiv. "Lavra" is the term used by the Orthodox Church for its largest monastery. It was built in the eleventh century. The monks lived in caves under the monastery, which still can be visited. The famous monk Nestor wrote the chronicle "The Story of Begone Days" while living in this monastery. Lavra incorporates a number of old buildings, churches and museums. There is a lot to see there.

3) Прочитати речення, вказати правда чи ні.
- Kyiv, the capital of Ukraine, is one of the most beau­tiful cities in Ukraine.
- Kyiv is one of the oldest cities of Europe and it has not many places of historic interest.
- St. Volodymyr Cathedral was built in 1892 in a new Byzantic style by the architect Baretti.
- Kyivites say that if you do not see the Golden Gate while here, then you did not see Kyiv.
The church was built in 1037 by Prince Oleg on the site of a battle-field to commemorate the victory over the Pechenegs.
- The most visitors are impressed by the beauty of St Andrew's Church.
- Kyiv Pecherska Lavra Monastery is one of the most famous sites of Kyiv.
- "Lavra" is the term used by the Orthodox Church for its largest monastery.
- The famous monk Nestor wrote the chronicle "The Story of Begone Days" while living in this monastery.


4) Розв язати  кросворд.
                                                         8
                                            1    

U





                                            2
                                            3
K









R





4







A

                                 5
                                 6

I











N






                                                 7
E







1.  What  continent  is  Ukraine  situated  on?
2.  What  do  we  bless  in  the  church  on  Easter?
3.  Where  is  Kyiv  situated  on?
4.  What  is  the  highest  mountain  in  Ukraine?
5.  What  do  we  celebrate  the  week  before  Easter?
6.  Which  is  the  longest  river  in  Ukraine?
7.  What  holiday  do  we  celebrate  two  weeks  ago?
8.  The  key  word:    UKRAINE

5) Виконати тести
- Перейти на сайт - https://naurok.com.ua/test/join
Код доступу 764082
- Перейти на сайт - https://naurok.com.ua/test/join
Код доступу 974173

--------------------------------------------------------


Виконати до 01.05.2020
1) Переглянути відео "The seven wonders of Ukraine"




2) Записати  в словник і вивчити слова:

 populous           [ʹpopjulǝs]            густонаселений
 diminish            [diʹmini∫]              зменшуватись
 birth rates          [bǝ:θ reit]  рівень народжуваності
 widely spread    [ʹwaidli spred]     досить поширені
 state language    [steit ʹlæηgwidƷ] державна мова
 hospitable          [ʹhospitǝbl]           гостинний
 open-heartedly  [ǝupn ʹha:tidli]      щиро
 generously         [ʹdƷenǝrǝsli]         щедро
 diversity             [daiʹvǝ:siti]          різноманітність
 look alike           [luk ǝʹlaik]           схожий
 attractive            [ǝʹtræktiv]            привабливий
 close-knit           [klǝuzʹnit]            близькі
 generation          [dƷenǝʹrei∫n]        покоління

3) Прочитати та перекласти текст "Сім чудес України". Підручник  впр.4, ст.141-142.
4) Написати про відоме місце в своїй області. Підручник впр.5, ст.142.
5) Виконати тести до  01.05.
- Перейти на сайт - https://naurok.com.ua/test/join Код доступу 190500

- Перейти на сайт - https://naurok.com.ua/test/join Код доступу 992893

Виконати до 24.04.2020
1). Переглянути презентацію "Географічне положення України"
2). Підручник впр.1 ст.143. Дати відповіді на питання.
3). Підручник впр.2 ст.143. Прочитати, перекласти, підібрати заголовки до абзаців.
4). Підручник впр.3 ст.145. Письмово. З'єднати  слово з його значенням.
5). Підручник впр.5 ст.146. Письмово. Вставити артиклі, де необхідно.
6). Виконати тест (до 25.04) перейти на сайт -
https://naurok.com.ua/test/join
Код доступу - 759340


до 18.04.2020

1)Познайомитись із звичаями і традиціями в Британії.
Переглянути відео.
2)Підручник впр. 2 ст 137. Прочитати і перекласти діалог.
4)Підручник впр. 3,4 ст 138-139 виконати письмово в зошит.
5)Виконати письмово тестові завдання в зошит.

Task 1. Match the words.
1. the mild climate                                    a) населення країни
2. not high mountains                                b) пишаються своєю                   Батьківщиною
3. the English queen                                  c) дощова й туманна погода
4. to be situated on islands                        d) гарні річки й озера
5. is washed by the sea                               e) невисокі гори
6.  an ancient Scottish castle                       f) мякий клімат
7. nice rivers and lakes                                gбути розташованим на островах
8. the population of the country                   h) омивається морем
9. the rainy and foggy weather                     i) стародавній шотландський замок
10. are proud of their  Motherland               j) англійська королева

Task 2. Find the odd word.

1) Wales, England, Washington, Scotland.
2) To lie, to stand, to be situated, to visit.
3) Ocean, mountain, river, lake.
4) Famous, cold, continental, mild.
5) The queen, the king, nation, the president.
6) is surrounded, west, east, north.

Task 3. Fill in the gaps using proper words from the brackets.

(the climate, queen, separated,  country,  occupies, Atlantic Ocean, mountains, summer, foggy, United Kingdom, river, Scotland)
1. The … … of Great Britain and Northern Ireland is situated on islands.
2. Northern Ireland … the northern part of Ireland.
3. Great Britain consists of three parts such as England, … and Wales.
4. The head of the United Kingdom is the … Elizabeth II.
5. Great Britain is surrounded by the North Sea, the Irish Sea and the … … .
6. It is … from the continent by the English Channel.
7. The capital of the UK is London which is situated on the … Thames.
8. There are many … in the north of Scotland.
9. There are many rivers and lakes in the … .
10. Thanks to the Gulf Stream … of Great Britain is mild.
11. The weather is often … and rainy.
12. Winter is not very cold and … is not very hot.

Task 4. Make up sentences.

1. on/ is /Kingdom/ situated /The /islands /United.
2. lies / Ireland/ in / Ireland/ of / the/ north/Northern.
3. of/ Britain/ England/ Great/ Scotland/  Wales/ consists.
 4. the/ Channel/ from /separated/ continent/ is/ England/ by/ English/ the.
6. on /is /Thames/ the /London /situated/ river.
7. Scotland/ in/ are /There/ many /mountains.
8. Great/ is/ of/ The/ Britain/ mild/ climate.
9. often/ weather/ rainy/ is/ The/ foggy/and.
10. London/ live/ Eight/ people/ in/ million.

Task 5. Translate into English.

1. Лондон є столицею Великобританії.
2. Він розташований на річці Темза.
3. Англійські люди мають багато чудових традицій.
4. Британці пишаються своєю  Батьківщиною.
5. У Шотландії багато чудових гір.
6. Я знаю, що клімат на острові помірний.
7. Англія має  різні цікаві історичні місця.
8. Я б хотів відвідати Оксфорд  влітку.
9. Я думаю, Об’єднане Королівство має чудову географічну позицію.
10. Англія є відомою своїми стародавніми традиціями та звичаями у всьому світі.


до 12.04.2020

1). Повторити і записати в словник лексику по темі "Лондон"


2). Переглянути відео про Лондон


3). Прочитати і перекласти текст


 London, the capital of Great Britain is one of the oldest and largest cites in the world. They say London is two thousand years old.
To the small settlement in the year 55 B.C. Cae­sar came from Rome. "Llyndin" that means "a lonely place" became  Londinium. The Ro­mans made Londinium the large and rich city with good streets, beautiful palaces, shops and villas. But in the fifth century Romans left Brit­ain.
Saxons and Danes conquered the land and ru­ined the city. Londinium lay in ruins for a long time. In the 9th century Saxon king rebuilt the city.

For a long period of time London was a rich and crowed city, but in 1665 the Plague fell upon London. It came from one of the ships which came to the city every day. The houses of sick had a red cross painted on the door. In 1666 the Great Fire destroyed 3000 houses and 97 churches in London. But the Fire cleared away the old dirty wooden houses. A new Lon­don - of stone - was built

 4). Виконати вправи до тексту письмово.

№1 True or false

 1. London is a young and very large city.
2. London is two thousand years old.
3. Napoleon founded this settlement.
4. The Romans named it "Llyndin" that means "island".
5. In Roman times London was a large and rich city.
6. Saxons ruined the city.
7. London was rebuilt in the 10th century.
8. The Great Fire helped to clear away the dirty city.
 №2 Answer the questions

 1. How old is London?
2. Who came to this place in 55 B.C.?
3. What kind of town did the Romans make?
4. Saxons and Danes conquered the land, didn't they?
5. Who destroyed the city?
6. Did Saxon king rebuild London?
7. Why did some houses have red crosses painted on the door?
8. When did Great Fire destroy 3000 houses and 97 churches in London?

№3 Match the pairs

столиця
Bridge

прекрасна церква
across the river

діловий центр
Tower

відомий парк
Ravens

міст
a beautiful church

королева
capital
ворони
business centre

башта
Queen

через річку
a famous



5) Розв'язати кросворд


6) Виправити помилки в листі письмово.



16.03.2020

ВИКОНАТИ до 20.03.2020 !!!

ЗАВДАННЯ ДЛЯ УЧНІВ 8-А КЛАСУ
Тема: The Land of Great Britain 1) Словникова робота :впр.1, ст.131 Слова необхідно вивчити. 2) Вправа 2 ,ст.131 прочитати і перекласти 3) Опрацювати граматичні правила "Вживання артикля the з географічними назвами" ст.133 4) Письмово.Впр.6,ст.133 картка 5) Вивчити тему Great Britain The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is situated on the British Isles.The United Kingdom consists of four parts: England, Scotland, Wales and Northern Ireland. Each part has its capital. The capital of England is London, Wales has Cardiff, Scotland has Edinburgh and the main city of Northern Ireland is Belfast. Great Britain is a country of forests and plains. There are no high mountains in this country. Scotland is the most mountainous region with the highest peak, Ben Nevis. The rivers of Great Britain are not long. The longest rivers are the Thames and the Severn. The capital of the United Kingdom, London, stands on the banks of the Thames. As the country is surrounded by many seas there are some great ports at the seaside: London, Glasgow, Plymouth and others. Wales is a country of lakes. Seas and oceans influence the British climate which is not too cold in winter but never hot in summer. Great Britain is a beautiful country with old traditions and good people. ВИКОНАТИ до 20.03.2020 !!!

Немає коментарів:

Дописати коментар